Pomáhejte s námi
Helpdesk
Interní stránka pro střediska a školy Diakonie ČCE
S čím a jak Vám můžeme pomoci
Jsme tým, který se stará o zastřešující komunikaci a fundraising celé Diakonie. Fungujeme také jako podpora jednotlivých středisek a škol. Jsme tu pro vás a rádi pomůžeme, neváhejte a ozvěte se nám.
Komunikace
Dalibor Hála, vedoucí oddělení komunikace, 724 516 724, hala@diakonie.cz
Eva Spálenská, specialistka komunikace, 736 530 510, spalenska@diakonie.cz
Adam Šůra, redaktor, 777 198 015, sura@diakonie.cz
Fundraising
Radek Mařík, vedoucí oddělení fundraisingu, 733 676 207 , marik@diakonie.cz
Ondřej Hladík, individuální fundraising a CRM systém, 739 244 875, hladik@diakonie.cz
Kateřina Stibůrková, objednávka propagačních, dárkových a spotřebních materiálů, OSA, 604 782 763, stiburkova@diakonie.cz
Danuše Kulhánková, materiální dary, Electrolux, MONHELP, darovací smlouvy, 734 492 791, kulhankova@diakonie.cz
Co můžeme nabídnout a na koho se můžete obrátit
Individuální konzultace v oblasti fundraisingu nebo komunikace
Pomůžeme s nastavením nebo údržbou vašich webů
Kdo má na starosti: Dalibor
Poradíme také v oblasti správy sociálních sítí.
Kdo má na starosti: Eva
Podpoříme Vás v komunikaci s médii. Poradíme s tvorbou tiskové zprávy, přípravou setkání s médii či v oblasti mediální či krizové komunikace.
Kdo má na starosti: Dalibor
Pomůžeme s výrobou grafických materiálů od pozvánky na akci, až po tištěnou publikaci většího rozsahu. Připravíme vám materiály nebo vás propojíme s profesionálními grafiky. Poskytneme konzultaci kolem grafického manuálu Diakonie.
Kdo má na starosti: Dalibor (ve spolupráci s Terezou S. a externími grafiky)
Společně pro Vás vytvoříme kvalitní texty pro web či propagační materiály. Pomůžeme s článkem či jinými písemnými výstupy.
Kdo má na starosti: Adam
Můžete si přes nás objednat spotřební materiál Diakonie (obálky, tiskoviny) a také propagační a dárkové předměty Diakonie.
Kdo má na starosti: Kateřina
Pomůžeme se správou databáze kontaktů na dárce a příznivce (CRM systémem), rozesíláním newsletterů, darovacími formuláři na našem CRM systému moje.diakonie.cz i Darujme.cz, statistikami darů a automatizací procesů při péči o dárce.
Kdo má na starosti: Ondřej
Základní pravidla vizuální identity
Obdobně jako jiné velké organizace, i Diakonie se snaží zachovávat jednotnou vizuální podobu. Stejný styl působí lepším dojmem. Lidé si na stejnou grafiku snadno zvyknou a lépe poznají naši značku. Při tvorbě běžných materiálů jako jsou textové dokumenty nebo jednoduché letáky či pozvánky na akce malého rozsahu není třeba dodržovat příliš podmínek.
Písmo
Logomanuálem předepsané písmo (font) Diakonie je Helvetica. Tento font najdeme například v logu Diakonie. Vzhledem k tomu, že se jedná o font placený, pro běžné účely používáme alternativní písmo, které najdete ve všech programech – Arial.
Barva
Základní barvy používá Diakonie dvě – modrou a šedou. Ty najdete i v písmu v textových dokumentech. Použití černé barvy však není vyloučeno. V různých grafických materiálech je možné používat také doplňkové barvy (viz níže). Nepoužívejte je však v textových dokumetech.
Přehled používaných barev Diakonie
Diakonická modrá: (RGB 0-158-224); (hex #009de0)
Šedá: (RGB 135-136-138); (hex #868789)
Světle modrá: (RGB 224-242-251); (hex #dff1fb)
Logo
Na každém materiálu, který Diakonie vydává, a který se týká jejích akcí či služeb, by mělo být střešní, tj. základní logo. Logo používejte především v barevné verzi. Pokud máte černobílé tiskoviny, pak v černé barvě. Střediska a školy mohou používat také doplňující názvy, případně vlastní logo, pokud je např. pro nějakou službu vytvořeno. Různé použití najdete v logomanuálu v kapitolách 1.1 – 1.8.
Více podrobností k vizuálnímu stylu najdete v logomanuálu v kapitole 1, případně kontaktujte Dalibora Hálu.
Na formulářích pro objednávání materiálů pracujeme. Pokud potřebujete obálky, tašky nebo dárky, obraťte se na Katku Stibůrkovou: 604 782 763, stiburkova@diakonie.cz
Interní grantová řízení
Právě běží interní výzva Krabice online pro adventní sbírku 2024
Datum vyhlášení: 1. 7. 2024
Datum uzávěrky: 14. 8. 2024
Rozdělovaná částka: 2 000 000 Kč
Důležité upozornění: Sbírka je určena na podporu rodin a dětí ohrožených chudobou a sociálním vyloučením. Nemůžeme podpořit projekty pro jiné cílové skupiny ani pro děti s postižením ze zajištěných rodin.
Střediska a školy se mohou hlásit s:
a) projekty jednotlivých středisek a škol ve výši 100 000 – 500 000 Kč ve dvou oblastech:
– přímá práce s klienty
– vybavení a zázemí pro služby (stavební práce, rekonstrukce, vybavení služeb, kromě automobilu)
Letos nově můžete u projektů jednotlivých OJ žádat i o víceletou podporu: Pokud v žádosti uvedete, že máte zájem o víceleté financování, budete pro další roky vyzváni pouze k potvrzení vašeho zájmu a dodání rozpočtu pro další rok. Maximální doba podpory pro jeden projekt je 3 roky. Podmínkou pro prodloužení spolupráce je splnění podmínek darovací smlouvy.
Žádosti podávejte zde: https://www.krabiceodbot.cz/ko-2024/
b) společným projektem více OJ ve výši 500 000 – 1 000 000 Kč
Vítáme projekty dvou a více OJ, které mají společný cíl a aktivity a posilují spolupráci a předávání zkušeností mezi pracovníky různých OJ. Konsorcium podává jednu společnou žádost o podporu a musí si stanovit jednu kontaktní osobu. Každý člen konsorcia může v rozpočtu projektu žádat o různou částku, maximální výše podpory na celý projekt je 1 000 000 Kč.
U společných projektů nelze žádat o víceletou podporu.
Žádosti podávejte zde: https://www.krabiceodbot.cz/ko-2024-spolecne/
Kritéria pro výběr projektů:
1. zkušenosti se spoluprací z minulých ročníků (zpětná vazba, propagace sbírky, komunikace o změnách v projektu)
2. srozumitelnost projektu dárcům
3. zaměření projektu: preferujeme projekty, vedoucí k dlouhodobé podpoře, rozvoji dovedností dětí nebo změně jejich životní situace
Projekty se musí realizovat do konce roku 2025, prostředky obdržíte nejpozději v lednu 2025.
Jedno středisko Diakonie může podat jednu žádost za každou svou službu.
Výsledky interní výzvy vyhlásíme do 9. 9. 2024.
Pro konzultace se můžete obrátit na Zdeňku Marešovou, tel. 730182571.
Celoročně můžete žádat o podporu pro konkrétní děti a rodiny v nouzi z krizového fondu Krabice online (viz níže).
Pravidla krizového fondu Krabice online
Z výtěžku veřejné sbírky Krabice online jsme vyčlenili prostředky na krizový fond pro přímou pomoc konkrétním klientům Diakonie. Z něj jsme již rozdělili téměř dva miliony Kč na podporu rodin a dětí v nouzi prostřednictvím služeb Diakonie.
Komu může dar pomoci?
Sbírka je určená na pomoc rodinám a dětem v sociální tísni. Dar tedy nemůžeme poskytnout bezdětným dospělým a dalším cílovým skupinám, abychom dodrželi záměr, se kterým nám lidé peníze darovali.
Jaká je výše podpory?
Příspěvek pro jednu rodinu je 5 000 – 10 000 Kč. Po domluvě a v odůvodněných případech je možné poskytnout vyšší podporu (např. je potřeba vyšší částka na kauci a částečný příspěvek by situaci klienta nevyřešil).
Na co jsou prostředky určené?
Na nákup potravin a kojenecké výživy, plen a hygienických potřeb, léků, školních pomůcek, úhradu nákladů na bydlení, dopravu dětí do školy, školné, kroužky, tábory a další. Konkrétní využití daru necháváme na uvážení vás, kolegů z terénu. Pokud se chcete poradit, ozvěte se nám.
Dar není určený na mzdové náklady pracovníků, investice nebo opravy nebo nákup vybavení pro služby – s většími projekty se služby mohou hlásit do interního grantového řízení ke Krabici online vyhlašovaného každý rok na jaře.
Jakým způsobem o dar požádat?
Vyplňte formulář níže. Jedna služba OJ Diakonie může o prostředky žádat opakovaně pro různé klienty. O prostředky z fondu je možné žádat průběžně po celý rok. O příspěvek může požádat jakýkoli pracovník Diakonie (střediska i školy) pro klienta nebo žáka Diakonie, jehož situaci dobře zná.
Co se bude dít poté, co pošlu žádost?
Kopie vaší žádosti vám přijde na e-mail. Pokud nemůžeme žádost vyslyšet, dáme Vám vědět co nejdříve. Pokud je žádost v souladu s cílovou skupinou a záměrem fondu, vystavíme do tří pracovních dnů od přijetí žádosti darovací smlouvu a zašleme ji e-mailem k podpisu vedení Vaší organizační jednotky. Dar zasíláme vždy na účet organizační jednotky, která s klientem pracuje. Vy můžete dar předat klientovi, nebo za něj potřebné výdaje přímo uhradit.
Jak máme dar vyúčtovat?
Prosíme Vás o poskytnutí účetních dokladů na poskytnutou materiální pomoc, nebo darovacích smluv mezi vaším střediskem či školou a klientem do tří měsíců od obdržení daru.
Chcete se poradit?
Ozvěte se Zdeňce Marešové na tel. 730 182 571, maresova@diakonie.cz.